Ontwikkelen van

levensmiddelen

"

“Formeel is Ralph een MSc. In de levensmiddelenindustrie; geen arts of diëtist dus. Maar juist zijn Wageningse achtergrond van (bio)chemie en complexiteitskunde zorgt voor zijn hoge kennisniveau. Hierdoor is Ralph als lifestyle coach zo uniek. Niks zweverigs of uit de ivoren toren. Gewoon kennis, wijsheid en een open-mond. In een woelige kennis-zee van onzin, is Ralph een kennis-eiland van rust en vertrouwen.”

Wouter de Heij

TOP-BV

Inspired by Ralph Moorman keurmerk

Mijn favoriete producten zijn zo min mogelijk bewerkt, verstoren de bloedsuiker niet te veel, bevatten weinig of geen onnatuurlijke toevoegingen, hebben een hoge voedingswaarde, zijn vrij van gluten, lactose en caseïne, en biologisch. Het is goed zoeken in de supermarkt naar producten die aan deze eisen voldoen… Ondanks hun vaak verleidelijke verpakking en fraaie etiketten kun je de meeste producten in de supermarkt maar beter laten liggen als je om je gewicht en gezondheid geeft.

ralph moorman keurmerk

Gelukkig begint het tij te keren (bron: Voedingscentrum). Dat stimuleert bedrijven om levensmiddelen voor gezondheidsbewuste klanten te ontwikkelen, waardoor er steeds meer gezonde alternatieven in de schappen verschijnen. Ik draag aan deze gunstige ontwikkeling bij door bedrijven te helpen om hoogwaardige voedingsproducten te ontwerpen die voldoen aan mijn strenge maatstaven. Je herkent ze aan het logo ‘Inspired by Ralph Moorman’.

“De voedingsdeskundige in Nederland met een eigen keurmerk!”

Succesverhaal

Het broodmerk YAM ging als eerst de uitdaging aan en ontwikkelde samen met mij een broodsoort (YAM desem). Mijn achterban zat met smart op dit gezonde brood te wachten en dat heeft YAM geweten. Vanaf het moment van introductie tot heden staat dit brood op plek 2 van best verkochte broden in de YAM lijn en verkoopt naast Jumbo nu ook PLUS en COOP supermarkten het brood.

Wat doe ik voor je?

Ik kan advies geven over het product. Bekijk als een devil’s advocate naar het product en zal proberen op alle slakken zout te leggen. Dit moet niet persoonlijk opgevat worden maar als hulp om kritiek en productdamage te minimaliseren. Ik kijk naar de doelgroepen, onderzoeken, verpakking van het product en brengt hierna een gedegen verslag uit. Content uit het verslag + de naam Ralph Moorman mag niet gebruikt worden in de communicatie (marketing/ promotie) maar dient alleen ter verbetering van het product. De prijs voor het verslag van 1 product is €500 exclusief btw.

Interesse?

Samen aan de slag om nieuwe, echt gezonde levensmiddelen op de markt te brengen?

Wil je mij inhuren als sparringpartner of ontwikkelaar? Vraag direct een offerte aan. Geheel vrijblijvend, uiteraard.

Ralph Moorman draait op SYS Platform SYS Platform - Platform voor Coaches & Opleiders