Inspired by
Inspired by Ralph Moorman
De drie niveaus van beïnvloeden
Plan
Achter de televisie
In mijn studietijd begon ik met het ontwerpen van gezondere producten. Wat mij opviel is dat mijn product ideeën dicht bij de natuur stonden, maar dat dat vaak helemaal niet met gejuich ontvangen werden door de bedrijven. Natuur kun je namelijk niet toe-eigenen met octrooien en dit betekent dat de concurrent het makkelijk kan namaken. Bovendien was er op dat moment nog onvoldoende vraag naar kerngezonde producten vanuit de markt, en daarmee geen interesse vanuit de supermarkt. Voordat ik de supermarkten en producenten kon overtuigen moest ik dus de consument eerst achter me zien te krijgen.
People
Vanuit de tribune
Ik was geïnspireerd om als gezondheidscoach aan de vraagkant te gaan staan en zoveel mogelijk mensen bewust te maken van de gezondste keuzes in de supermarkt. Met de Hormoonfactor leer ik mensen over de leefstijloorzaken van hun gezondheidsproblemen en hoe ze deze kunnen aanpakken. Door mijn boeken, social media, community, opleiding en Hormoonfactorcoaches in het land raken steeds meer mensen geïnspireerd om ‘Hormoonfactorproof’ keuzes te maken. Hierdoor verandert het koopgedrag van deze mensen, en worden de supermarkten meer gestimuleerd om op deze gezonde trend in te spelen.
Product
Op het veld
Als ingenieur Levensmiddelentechnologie zie ik voor mij een rol om producenten te helpen met het ontwikkelen van gezonde producten voor deze groeiende doelgroep. Ik ontdekte echter dat grote spelers in de levensmiddelenbranche imago vaak belangrijker vinden dan het bieden van echte gezondheidswaarde. Daardoor worden er in producten veel compromissen gemaakt. De zeer gezondheidsbewuste consument trapt hier niet meer in en zoekt naar echt betrouwbare producten. Ik sta voor compromisloze producten en uit dat door zelf het geweten te zijn achter mijn producten met mijn keurmerk ‘inspired by Ralph Moorman’.
Omgeving is sterker dan Wilskracht
Ik geloof dat sterker en bewuster worden als mens de eerste stap is naar een gezonder leven, maar het is ook tijd voor de tweede stap. Het is tijd om onze omgeving te verzwakken. Als mens word je beïnvloed door je omgeving. Hoe stil je je trek bijvoorbeeld op een gezonde manier wanneer je in een tankstation staat vol suiker en snacks? Daarom is het belang dat die omgeving aansluit op het leven dat je eigenlijk wilt leiden.
Het mes snijdt aan twee kanten
Inspired by Ralph Moorman producten
I preach what i practice
Ik ontdekte dat het voor mij niet moeilijk is om een gezonde lifestyle te leven. Ik ben nooit ‘uit shape’ geweest, en daarmee ben ik misschien anders dan anderen. Want ik heb niet van mijn wond mijn werk gemaakt, of van mijn mess mijn message. Ik heb er mijn werk van gemaakt omdat ik het simpelweg logisch vond om mensen te helpen met betere producten en een stukje bewustzijn.
Ik werk vanuit een innerlijke drive, en ik geloof dat dat alleen kan als je weet waarom je doet wat je doet. Al sinds ik als kind met mijn vader door Artis liep voelde ik een diepgewortelde nieuwsgierigheid naar de oorsprong van ons voedsel, en waarom dieren in de natuur altijd ‘puur natuur’ aten, en wij als mensen ons voedsel zo bewerken.
Richtlijnen van hét keurmerk
Mijn producten in de supermarkt zijn zo min mogelijk bewerkt, verstoren de bloedsuiker niet te veel, bevatten weinig of geen onnatuurlijke toevoegingen, hebben een hoge voedingswaarde, zijn vrij van gluten, lactose en caseïne, en biologisch.