Supermarktsafari Jumbo

Rondleiding supermarkt bij Jumbo

Inhoud van de blog
    Een koptekst toevoegen om de inhoudsopgave te genereren

    Yes! We gaan op supermarktsafari! Trots ben ik op de rondleiding in de  supermarkt bij Jumbo Cuijk.

    Wat is een supermarktsafari?

    Dis is een rondleiding door de supermarkt waarbij de boodschappencoach uitlegt welke supermarktvoeding je beter links kunt laten liggen maar ook waar de pareltjes liggen.

    Waarom een rondleiding door de supermarkt?

    Om obesitas tegen te gaan! Heel simpel: Moderne levensmiddelen dragen bij aan de obesitasepidemie doordat er met wetenschappelijke precisie krachtige ‘sensaties’ in worden samengebracht. Een aantrekkelijk uiterlijk, een goed ‘mondgevoel’, een lekker aroma en een uitgekiende mix van zoet, zout, zuur, bitter en de nieuw gecreëerde smaak umami zorgen ervoor dat je langer dooreet dan je van plan was. Ook worden er stoffen toegevoegd waarvan bekend is dat mensen er verslavingsgevoelig voor zijn, zoals suiker. Kortom, sterk bewerkte supermarktvoeding is zo ontworpen dat de consument geneigd is tot overeten. Overmatig eten wordt ook nog eens gestimuleerd door de voeding in grote voordeelverpakkingen aan te bieden en aan te prijzen met kostbare marketingcampagnes waardoor je watertandend in de supermarkt staat.

    Bevlogen supermarkteigenaar

    Enkele jaren geleden ontmoette ik de bevlogen Jumbo supermarkteigenaar Joop Bosmans en zijn vrouw Anita van de Camp. Zij hadden zelf ervaren wat pure en onbewerkte basisvoeding en een gebalanceerde leefstijl kan betekenen voor hun gezondheid en fitheid.

    Gesterkt door deze eyeopener waren zij van plan om het gezondheidsthema door te voeren in hun winkel. Uiteraard blijft de supermarkt een zeer brede doelgroep bedienen, maar voor diegenen die geïnteresseerd zijn in een gezonde leefstijl vinden zij dat een supermarkt keuzehulp zou moeten bieden. De boodschap moet daarbij vooral positief zijn en de pareltjes van gezondheid in de supermarkt moeten meer belicht kunnen worden.

    Zelf deed ik dat al jaren een supermarktsafari met mijn cliënten. Later is deze rondleiding in het boek De boodschappencoach uitgewerkt. Joop en Anita vonden dit zo’n leuk concept dat ik de eer had een supermarktsafari te mogen doen voor productmanagers in hun winkel. Daarna heeft Anita het opgepakt en dat was een daverend succes! Het zal dan ook vaker georganiseerd gaan worden.

    Niet alleen in deze winkel maar in heel Nederland organiseren ondertussen door mij opgeleide boodschappencoaches rondleidingen door de supermarkt!

    Boek De boodschappencoach

    Deze ‘gids’ is een handig naslagwerk dat erg veel mogelijkheden aandraagt om je voeding te verbeteren. Misschien wil je alles in één keer goed doen, maar verlies daarbij de grote lijnen niet uit het oog. Je kunt je erg druk maken om dat ene koekje bij de koffie, maar als je vijf flessen wijn per week drinkt, kunt je die gewoonte beter eerst aanpakken. Het is een goed idee om je levensstijl te analyseren vanuit een helicopterview: begin bij de grootste verbeterpunten en zoom later pas in op de details.

    Ir. Ralph Moorman
    Levensmiddelentechnoloog & Boodschappencoach

    Deel op facebook
    Facebook
    Deel op linkedin
    LinkedIn
    Deel op pinterest
    Pinterest
    Deel op whatsapp
    WhatsApp

    Laat een reactie achter

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Laat een reactie achter

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    Ralph Moorman draait op SYS PlatformSYS Platform - Websites voor coaches